woensdag 3 oktober 2012

Gehaakte jasbeschermers

Breien en haken is weer helemaal hip. Dat weten jullie natuurlijk al. Wat ik zo leuk daaraan vind, is dat je tegenwoordig ook brei- en haakwerk tegenkomt in de openbare ruimte. Her en der zie je lantaarnpalen, bomen, bruggen en kunstwerken met een gebreide 'jas'. Zo vrolijk! Wat ik er zo goed aan vind is dat hierdoor breiwerk ook een beetje ontdaan wordt van het tuttige imago en meer en meer erkend wordt als kunstvorm.
Bij de Stitch 'n Bitch-groep waar ik aan deelneem proberen we ook mee te doen. Maar helaas schiet het nog niet zo op. Ik beken zelf ook schuld. Ik merk dat ik het toch nog moeilijk vind om veel tijd te steken in iets dat totaal niet nuttig is. Om een avond te zitten breien terwijl ik zelf koude voeten heb en mijn kinderen best nog wel een trui of vest kunnen gebruiken. Maar aan de andere kant, het is zo leuk, zo'n gehaakte lantaarnpaal...
Dit is mijn compromis geworden. Een haakwerk voor mijn fiets, die nog een open achterwiel had. Ik weet alleen niet of papa nu nog met de bakfiets over straat durft...





I love yarnbombing. But I also love to make things which are actually useful. So I decided to yarnbomb my bicycle and make a pair of skirt guards. 
 

2 opmerkingen: