vrijdag 10 september 2010

Petje

DSC02366
Dochterlief had een nieuw hoedje nodig. De Emil-achtige pet van haar grote broer stond haar ook geweldig, dus ging ik op zoek naar een patroon dat daarop leek. Ik kwam uit bij de Eddie Cap. De tutorial is weer heel duidelijk en het hele geval is in een avond te maken. De stof is weer de lichte canvas van de Ikea. Voor dit soort werkstukjes is die echt ideaal, het geeft een bijna professionele indruk aan de pet. Voor het eerst durf ik te zeggen dat je er niet aan af ziet dat het gemaakt is door een amateur.
Enige nadeel aan de pet vind ik dat hij tamelijk hoog op het hoofd staat. Ik gebruikte nochtans de aanbevolen methode om te verkleinen: het bovenstuk niet kleiner knippen, maar verkleinen door de plooien breder te maken. Dan zou toch eigenlijk de diepte niet minder moeten worden.
De pet staat onze kleine meid geweldig. Helaas heb ik geen foto's om dat te laten zien...
Overigens is dit patroon ook heel goed te gebruiken als muts voor als het straks weer kouder wordt, zie het originele patroon, waar een wollen stof is gebruikt.
DSC02370

3 opmerkingen:

  1. ik maakte hem ook net in drie stuks. de eddie cap. helemaal geweldig is hij, twee babyvarianten en 1 met de tutorialmaten. de babyvarianten zijn het beste gelukt :D en inderdaad, ze zien er direct héél professioneel uit! ik mag er vanavond eindelijk over bloggen, hopelijk met leuke foto's op model(len)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige pet is dat. Jammer dat ik geen kleine meid meer heb.

    Groeten Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Corinne: dit patroon is eigenlijk gemaakt voor (niet meer zo heel kleine) jongens, misschien heb je die wel nog? Kijk maar eens via de link bij het originele patroon.

    BeantwoordenVerwijderen