dinsdag 5 oktober 2010

Knutsellijstje

Het is weer tijd voor een lijstje. Nog niet het beloofde lijstje voor rokken (ik zoek nog meer ideeën, iemand tips?), maar wel een lijstje met knutselideeën. Veel plezier.

Een prachtig idee om met kinderen een mooi herfstschilderij te maken. In deze blogpost van Helping Little Hands worden alle stappen beschreven. Het middelste schilderij is gemaakt door een kleuter, het meest linkse door een kindje van 18 maanden.







Een ander klassiek herfstknutelwerkje is het maken van bootjes van walnoten. Ik wist alleen niet meer hoe je de mast rechtop kunt laten staan. Knutelpapa Joel beschrijft het hier.









En deze Joel had nog een paar goed ideeën.
Zoals deze uilmobile. Hij geeft er een afdrukbaar bestandje bij. Uiteraard kan de uil voor het uitknippen ook nog mooi gekleurd worden.








En Made by Joel gaat maar door. Deze specht die al kloppend aan een elastiekje naar beneden gaat vind ik ook geweldig. Ook weer met duidelijke handleiding en printable.








En om in het thema van de papieren dieren te blijven nog deze grappige olifanten. Ze lijken me nog leuker als ze eerst gekleurd worden. Het printbare voorbeeld vind je hier. De rest van de beschrijving is in het zweeds, maar dat lijkt me in dit geval niet zo'n probleem.





En tenslotte nog een papierwerkje van een andere orde. Ik vind de foto zo mooi dat je haast niet zou denken dat het resultaat van een tamelijk eenvoudig knutselwerkje is. Homework beschrijft hier hoe je deze kralen kunt maken.

1 opmerking: