dinsdag 3 november 2009

Breinaaldenetui

Zoals zo vaak beginnen de dingen klein en groeien ze langzaam steeds verder uit. Zo ook met mijn breien. Het begon met een paar naalden van mijn moeder en een paar knotjes wol. Maar toen ik merkte dat ik als ik de kast open deed bedolven werd onder eruit vallende bolletjes en steeds door elkaar rakende breinaalden, kwam ik tot de conclusie dat er actie moest worden ondernomen. Vooral ook toen ik een hele voorraad nieuwe breinaalden had aangeschaft en thuis erachter kwam dat achter in de kast die maten al lagen. Grrrrr.


Dus, geïnspireerd door de breitas van Annelyse, ben ik een etui gaan maken voor de naalden. Mijn bedoeling was om er een handleiding bij te geven, maar daarvoor moet ik mijn blogskills nog wat meer oefenen. Maar ook zonder is het niet moeilijk na te maken. Je hebt niet meer nodig dan een rechthoekige lap stevige stof en een paar lintjes. Je vouwt de lap om, waarbij je ruimte laat voor de flap, en stikt hem aan de zijkanten dicht. Daarbij stik je ook de lintjes vast. Vervolgens stik je op regelmatige afstanden een rechte lijn om vakjes te maken. Dat is het eigenlijk. Als stof heb ik een theedoek van de Hema gebruikt omdat die lekker stevig is zodat de punten van de breinaalden er niet doorheen gaan piepen. Die heb ik dan wel verknipt om er een rechthoek van te maken. Van de restjes heb ik de lintjes gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten