donderdag 28 oktober 2010

Stoffenspektakel

Een paar weken geleden ging ik naar het Stoffenspektakel. Ik hoopte dat ik genoeg zou vinden om de rest van de winter niet meer op stoffenjacht te hoeven. Ik denk dat dat wel gelukt is.
Een van de stoffen die ik kocht was de wollen tricot-stof van dit ballonjurkje.
 DSC02420
Het patroon komt uit een Ottobre (6/2008). Het was weer even wennen aan het naaien van tricot. Ik was aan het denken over de aanschaf van een lockmachine, maar heb nu besloten dat toch niet te doen. Ook met de overlocksteek op mijn gewone machine werden de naden netjes afgewerkt en bleven rekbaar en ook de zomen gingen prima met een tweelingnaald.
Ik was wel even heel teleurgesteld/boos toen ik de stof wilde gaan knippen. Zowel boven als beneden was de stof vreselijk scheef geknipt, waardoor ik in totaal wel 20 cm kwijt was! Als dit bij een lokale stoffenwinkel was gebeurd was ik zeker terug gegaan. Maar bij het Stoffenspektakel kan dat niet, ik kan niet eens achterhalen bij welke kraam deze stof gekocht is. Daarom deze waarschuwing voor wie het Stoffenspektakel wil bezoeken: controleer ter plekke hoe de stof geknipt wordt!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten