maandag 4 juli 2011

Babymaaksels - 2

Eerder gaf ik een lijstje met een paar leuke babymaaksels. Twee ervan heb ik intussen ook zelf uitgeprobeerd.

Het babybroekje van Made by Rae is een groot succes. Het was in een halfuurtje helemaal klaar, inclusief knippen! Ideaal voor kraamcadeautjes. Waar je wel op moet letten (wat ik dus niet had gedaan), is dat bij deze mini-maatjes het bovenstuk langer is dan de benen. Let dus op dat je het patroon in de goede richting legt en de juiste naden aan elkaar stikt.
De maat is vergelijkbaar met een 62/68. Ik heb wel nog wat extra naadwaarde toegevoegd bij het kruis en aan de bovenkant.

Dit slaapzakje/bakerzak was wat minder een succes. Het patroon komt van hier. Omdat onze babies nogal groot uitvallen had ik het al wat groter gemaakt dan het oorspronkelijke patroon. Maar het was nog binnen 3 weken te klein. Vooral de voetenzak vind ik erg krap. Als je dit zou willen maken, maak dan de voetenzak zeker langer en breder. Onze kleine beer slaagde er overigens ook bij elk slaapje in om zijn armpjes los te wurmen. Het ziet er leuk uit, maar als je dit wil gebruiken om in te bakeren, kan ik het niet echt aanraden.
Oh ja, en het patroon schrijft voor om fleece te gebruiken voor de voering. Niet doen! Veel te warm! Kies voor iets dan dun en zacht is, flanel (bijv. een oud laken) is ideaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten