vrijdag 15 januari 2010

Poppendraagdoek

Meisjesmama bracht me op het idee: een poppendraagdoek. Hoewel zij zei dat dit iets is dat zo klaar is, stond het toch al een hele poos op mijn verlanglijstje. Afgelopen weekend is het er dan toch van gekomen. En Meisjesmama had gelijk: het is zo klaar.


Het 'patroon' heb ik wel een beetje veranderd. Niet omdat ik het zo nodig deftiger wilde doen, maar simpelweg omdat ik geen lap fleece had liggen die groot genoeg was. Voor de eerste doek heb ik er daarom een stukje enkele stof tussen gezet, voor op de rug. En dat bleek eigenlijk wel een goed idee. De tweede versie bestaat daarom uit een rugband en een buidel. Ik heb hem ook ietsje groter gemaakt om hem te laten passen voor een kind van bijna vier.

Handleiding:

Knip twee stukken fleece.
Rugband: 20 x 55 cm
Buidel 42,5 x 40 cm
Vouw de lap voor de buidel dubbel en knip in deze vorm:
Eventueel kun je nu een applicatie aanbrengen op de buidel.
Vouw de buidel weer zoals op de tekening (goede kanten op elkaar) en leg de rugband ertussen op zo'n manier dat de buidel als het ware om de rugband gevouwen zit.
Stik nu de buidel aan de korte kant dicht, daarmee tegelijk de rugband vastzettend.
Doe hetzelfde aan de andere kant. Dit is even prutsen met de rugband, maar al lezend lijkt het moeilijker dan het is.
Vouw het open en het is klaar.

Het resultaat (met excuses voor onwillige modellen):
En dit was de eerste versie:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten